sanırım ai kullanmadan kod yazıp yaptığı bir ürünle haftalarca uğraşıp sonucuna bakan son nesil olabilirim. Ben meslek lisesi öğrencisiydim ve 11.sınıfa kadar ai agent diye bir şey yoktu. mesela 11.sınıfta hoca bir web sitesi template'i verirdi günlerce onu yapmaya çalışırdık.
12.sınıfın 2.dönemine doğru Cursor AI diye bir IDE geldi her şey çok değişti.
bence asıl sorun yapay zekanın kod yazması değil aslında.
Yine gidip manuel kod yazıp ürün çıkartırsın ama bi taraflarda bunu ai'ın çok kısa sürede yazma potansiyelinin olduğunu bilmek insanın motivasyonunu azaltıyor. sanki zamanı boşa harcıyomuş gibi hissettiriyor.
artık kod yazmak işten çok basketbol/futboll oynamak gibi hobi oldu bence. Profesyonel bir iş için her türlü ai kullanmak lazım. çünkü 1 haftalık bir işe aylarını vermek çok saçma.
bahsetmek istediğim şey, bence ai hiç olmasa bugün kod yazmak çok daha zevkli olurdu.