Herkese selamlar. Kısa süre içerisinde merak ettiğim her şeyi sizlere sormak için buraya döneceğim
🟡 #Cloudflare : Cloudflare'de kaynak bazlı rol atamalarında yaşanan sorunlar nedeniyle kullanıcılar, belirli Tunnel ve Mesh kaynaklarına erişimde zorluk yaşıyor; mühendislik ekibi sorunu gidermeye çalışıyor. https://prototurk-status.s.gy/wZirl3
Herkese selamlar, @tayfunerbilen eline sağlık güzel bir video serisi ile web sitesini ve mobil uygulamayı yayına alma süreçlerini anlattın burayı yeniden aktif ve bol paylaşımlı bir hale getirelim. #prototurk
maaşlı troll gibi çalışıyorum vallaha etkileşim olsun diye :D
Herkese selamlar,
Hangi yapay zeka araçlarını kullanıyorsunuz
Bu bir prototürk app mesajıdır çalışıyorsa like atın çalışmıyorsa @tayfunerbilen ‘e bu ne biçim app diye mesaj atın :)
#Claude limitleri erken sıfırlamak istiyor diye yorumladım :D
🔴 : Claude Opus 4.8'de yüksek hata oranları yaşanıyor, sorun araştırılıyor. https://prototurk-status.s.gy/TkaGOy
Ay hadi inşallah 😂
Claude Design çok iyi iş yapmaya başladı ama su gibide içiyor 😅
Bir tane e-ticaret sitesi geliştiriyorum, PHP-Laravel+mysql+meilisearch kullanıyorum 4 bin ürün var ileride artacak. Düşük trafikli olacağını öngörüyorum şimdilik hangi özelliklerde bir sunucu işimi görür? Firma da önerebilirsiniz.
Her ürünün kaç resmi var, ön yüz olarak ne kullanıyorsun. Detaylı filtreleme ve ilişkiler var mı? Normalde 2cpu, 2rqiam ve 20gb alanlı bi vps al derim ama bu sorulara göre bazı değerler artar/azalır. Ben genelde pendc ve ilkbyte üzerinden alırım. Ama iyi bir kurumsal pakette işinizi çözer.
sanırım ai kullanmadan kod yazıp yaptığı bir ürünle haftalarca uğraşıp sonucuna bakan son nesil olabilirim. Ben meslek lisesi öğrencisiydim ve 11.sınıfa kadar ai agent diye bir şey yoktu. mesela 11.sınıfta hoca bir web sitesi template'i verirdi günlerce onu yapmaya çalışırdık.
12.sınıfın 2.dönemine doğru Cursor AI diye bir IDE geldi her şey çok değişti.
bence asıl sorun yapay zekanın kod yazması değil aslında.
Yine gidip manuel kod yazıp ürün çıkartırsın ama bi taraflarda bunu ai'ın çok kısa sürede yazma potansiyelinin olduğunu bilmek insanın motivasyonunu azaltıyor. sanki zamanı boşa harcıyomuş gibi hissettiriyor.
artık kod yazmak işten çok basketbol/futboll oynamak gibi hobi oldu bence. Profesyonel bir iş için her türlü ai kullanmak lazım. çünkü 1 haftalık bir işe aylarını vermek çok saçma.
bahsetmek istediğim şey, bence ai hiç olmasa bugün kod yazmak çok daha zevkli olurdu.
Takiplesme zamani, hadi arkadaslari bir-birimizi takip edelim!
Takip edeni takip ediyorum! deneyin
yapay zeka varolmadan once kodlamayi projelerimi kendim yazip cizerdim yapay zekanin hayatima girdigi ilk gunden beri kendim proje yapamiyorum kodlamayi unuttum her seyde yapay zeka kullaniyorum bu durumu yasayan veya onerisi olan var mi acaba? butun yeteneklerim kayboldu
Merhaba 2 ay önce fabrikada çalışırken kendi işimi görecek kadar bir uygulama geliştirmek istedim. Sonrasına claude ile tanıştım 2 yıllık üniversite okuyan ve sadece basit sayfalar tasarlayabilen bir yazılımcı olmaktan çıkıp ürün geliştirir halde buldum kendimi profesyonelliği tartışılacak olsada bence çok kişinin işini görebileceği bir uygulama yaptım. Eskiden beridir takip ettiğim Prototürk proje sayesinde tekrar karşıma çıktı. Uygulamamın test süreci için gerektiği kadar kişi buldum ama bu platformu görünce paylaşmak istedim. Burada bulunan çoğu kişinin yazılımcı olduğunu biliyorum. Gerçek yazılımcıların gözünden projemin ne seviyede ve nasıl gözüktüğünü çok merak ediyorum açıkçası burayı bir forum gibi mi yoksa X gibi mi kullanacağıma karar vermedim. Kullanmak ve denemek isterseniz beta kullanıcı olarak site üzerinden kayıt olabilirsiniz. Ayrıca beta kullanıcıları test user olarak otomatik olarak kayıt oluyor premium özeliklerini kayıt olduğunuz gmail ile bedava erişim sağlayabilirsiniz.
privacy, kvkk, gdpr, tos gibi metinleri ai'ya yazdırmak güvenli mi? sistemi ondan iyi bilen yok bir kaç örnekle direkt metni de çıkarabiliyor ancak yine de çözüm olarak ne kullanıyorsunuz ne yapıyorsunuz merak ettim.
Hocam benim firmam önermem doğru olmaz ancak tavsiye olarak hizmet almadan önce geçmişte kimlerle çalışmışlar sormanızı tavsiye edebilirim
@tayfunerbilen abi gönderi paylaştıktan sonra profilde anlık oluşmuyor refresh atıyorsun o zaman post get yapıyor sanırım haberin ola
Vay vay vay Tayfun abim hoş geldin. Eline sağlık mobilde çok güzel olmuş. :)
Üniversitemin bitişiyle birlikte büyük bunalıma girdiğim o günlerde geliştirmeye başladığım ve bizzat içinde bulunduğum sektörün eksiklerini kapatacak o yazılım EMEKTRA